Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

Uino

Uino

20.9.2011

Tasting-menu

Nyt palataankin sitten lauantaihin, silloin tosiaan mentiin Samulin kanssa Glödiin kokeilemaan uutta tasting-menuuta, tämän mahdollisuuden tarjosi meille Waucher.
Tulen jatkossakin silloin tällöin kokeilemaan Waucheriin tulevia diilejä ja kirjoitan niistä tarkemmin tänne. Näin te kiinnostuneet saatte aina vähän tietää mistä oikein diilistä on kyse ja mitä siihen kuuluu :) Ja tietenkin kerron rehellisesti mielipiteeni.

Tässä kuvia itse illasta ja siitä tärkeimmästä, elikkäs ruuasta. Ruokalajeja oli viisi, ja kerrotaan kummatkin mielipiteitämme, sillä mä oon välillä nirso valitettavasti,(kuten en ole ikinä tykänny sienistä, kaalista ja juustosta ... niitä tuntuu olevan kaikkialla ruuissa :DD ) ja mulla on vaan tiety ruuat mitä syön, mutta samppa on melko kaikkiruokainen ja pystyy paremmin kertomaan mikä oli oikeasti hyvää.
Paikka sijaitsee korkeavuorenkadulla ja löydettiin sinne helposti vaikka oli ensin vähän hämmennystä minne pitäisi nyt mennä.


Sisällä oli oikein kiva tunnelma ja mukavia tarjoilijoita :)
Kun tultin paikalle seitsemän aikoihin illalla, niin oli melko rauhallista, mutta sen jälkeen paikka alkoikin täyttyä. Puoli 9 maissa kun lähdettiin oli jo melkoisen täyttä.

Mun pitää nyt tunnustaa etten oo ikinä käynyt ravintolassa, jossa näin monet haarukat ja veitset :D Sillä korkeintaan oon käynyt Amarillossa tai muussa vastaavassa, joten oli mullekkin aikamoinen kokemus.



 Ensimmäiseksi tuotiin tietenkin juomat, sitten leipää (jonka kanssa oli maailman parasta voita! ) Sitten eteen tuotiinkin ensimmäinen ruokalaji eli : Vasikkaa tonnikalamajoneesissa sekä juustovaahto.


Mä syön tosi harvoin vasikkaa, tykkään enemmänkin kalasta, mutta tää oli tosi hyvää! Toi tonnikala sopi ihmeen hyvin vasikan kanssa.  :) Juustoa en valitettavasti voinut maistaa, syön sitä oikeastaan vain pitsassa... (mikä on musta vähän noloa kuinka en tykkää siitä). Juustonystävä Samuli söi annoksen hetkessä, oli kuulema maukasta!
Toinen ruokalaji oli Grillattuja porsaanribsejä, paahdettua munakoisoa. 

Sampan mielestä tämä oli hänen makuunsa, melko maustamaton ja vetinen... sanoi joka "naismainen" :D
 Hän on kuitenkin tottunut itse grillaamaan ja maustamaan omat lihat. Minä taas joka en edes tykkää porsaasta, niin söin kaiken, kaikista näistä liharuuista, tää oli mun ehdoton suosikki :) *****



Sitten tuli vaihteeksi kalaa jota mä odotin kovasti näin kalanystävänä :)

 Limedressingillä marinoitua kalaa ja avocadoa. Mulle tää oli aikamoinen pettymys, mä yritin syödä mutta en kahta palaa enempää saanut kurkusta alas. Arvatkaa olinko nolona kun he tulivat hakemaan lautaset ja mulla oli miltein kokonainen annos siinä. Samppa söi kaiken.. kuten aina, ja sanoi että oli ihan ookoota.
Kolme ruuan jälkeen oli pieni paussi ja saatiin raikastuksesi jonkinlaista mansikkasorbettia, ihanan kylmää ja raikastavaa. Oli tosi kiva saada tämä kolmen liharuuan jälkeen :)

 Ensimmäiset ruuat sai hieman laskeutua kun oli pidempi väli, jossain 15-20 minuutin päästä alettiin taas tuoda ruokaa pöytään. Seuraavaa ruokalajia Samppa odotti kovasti! Tässä vaiheessa mä odotin vain jälkkäriä >:D


Hiilillä grillattua karitsan paahtopaistia, sieniragout ja kaalia (jonka nimeä en muista). Mä en tykkää kaalista, enkä sienistä. Karitsa oli kyllä hyvää, mutta kyljykselle ei vetänyt  ihan vertoja. :)

Samppa söi munkin annoksen innokkaasti loppuun ja tää nousi sen ykköseks. Oli kyllä mies tän jälkeen tyytyväisen näköinen ;)


Vadelmasuklaamoussea ja Daim-suklaakakkua Raspberry chocolate mousse.
Mä odotin tätä niin paljon, kun kuulin jo etukäteen jäkkärin... toi vaan kuulosti nii uskomattoman hyvältä.

Mä en oikeesti tiedä miten tämän teille kuvailisin, mutta.. mä en ole ikinä, en ikinä syönyt mitään näin hyvää. Samppa oli ihan samaa mieltä ja hotkittiin ihan innoissamme! Tämän kaiken vielä todisti sen, että mä oli syönyt ennen Sampaa, vaikka se on tosi nopee syömään. Yli 2,5 vuoden seurustelun aikana se on aina ollut ensimmäinen jonka lautanen on tyhjä. ;D Siis se sen ilme oli niin näkemisen arvoinen, kun söin niin nopee ja vielä yritin kastiketta lusikalla raaputtaa lautasesta. Se katto silmät pyöreenä mua, sen jälkeen lautasta ja taas mua.. siinä taisi olla 10 sekunnin hiljaisuus.


Mä en vaan tiedä mitä teen, koska mä oon tainnut jäädä tohon koukkuun, musta ei oo normaalia että oon joka päivä ajatellut tätä jäkkäriä lauantain jälkeen. Suosittelen kovasti kyllä, ruoka oli aivan mahtavaa, tunnelma oli rauhallinen ja viihtyisä. Nopeasti meni puolitoista tuntia hyvässä seurassa :) <3

Tämä menu on 4.10 asti tarjolla, mitä minä maistoin, jonka jälkeen menu kuulostaa tältä:
1. Savustettua siikaa ja hummeria
2.Intialainen risotto, hiilillä grillattuka kanansiipiä ja viikunarypälehilloketta
3.Limedressingillä marinoitua kalaa, avocadoa
4.Hiilillä grillattua karitsan paahtopaistia
ja 5.Vadelma-suklaamoussea, Daim brownies kakkua ja valkosuklaa-mustikkacreme


22 kommenttia:

  • 9/20/2011 1:52 ip. , Blogger Annika kirjoitti...

    namm minkä näköstä toi jällkäri on!

     
  • 9/20/2011 2:22 ip. , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

    oooh toi kaikki näyttää ihan superhyvältä paitsi tota kalaa en kyl mielelläni söis vaikka tykkään muuten kyllä kalasta, toi ei vaan jotenki näytä kauheen herkulliselta..:D ja toi sorbetti ei kai oo ruokalaji jos nyt ihan tarkkoja ollaan , hehe :> mutta ootpas ollu taas kauniina ja pitääpä ehkä kokeilla tota,, ainaki toi jälkkäri näyttää ja kuulostaa superhyvältä!

     
  • 9/20/2011 2:43 ip. , Blogger Emilia kirjoitti...

    mä olen kans sellanen et en syö juustoo muuta kun pitsan päällä :D onneks en ole ainoo !

     
  • 9/20/2011 3:10 ip. , Blogger Uino kirjoitti...

    annika: siis toi oli parastaa aaaa :D haluun lisääää

    a: joo kaikki oli musta superhyvää paitsi se, mutta seki on vain makuasia :)) No siis ei olekkaan, mut joo!

    Kiitos paljon, musta toi oli kiva kokemus, ku harvoin syö tollein hienommin, romanttista oli :)

    e: eihä :D no mustakin tuntuu että oon ainoo kun kaikki monesti rakastaa juustoo, mä syön joskus myös leivänpäällä, that`s it

     
  • 9/20/2011 4:01 ip. , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

    ton ekan ruoan kastike näytti vähän syljeltä :DDDD

     
  • 9/20/2011 4:07 ip. , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

    OOKKO VÄRJÄNNY HIUKSET? vai onko nää jotain vanhoja kuvia?

     
  • 9/20/2011 4:28 ip. , Blogger Emmi kirjoitti...

    tupo jällkäri on aivan ihanan näköstä! no mulla on se huono puoli et oon alerginen kalalle! :(

     
  • 9/20/2011 4:34 ip. , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

    eiks tollanen mahollisuus olis kantsinu antaa jollekki ei-nirsoilijalle :P

     
  • 9/20/2011 4:42 ip. , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

    ei liity nyt aiheeseen mitenkään,mutta osaakko sanoo että millä ratikalla pääsee helpoiten kampin lähettyviltä sinne valtteriin?(: ja moneltako sä meet sinne yleensä jos meet asiakkaaksi? kun kerroit tossa et se aukee yheksältä mutta sinne voi mennä aikasemminkin :)

     
  • 9/20/2011 5:17 ip. , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

    Mun veli on sellai ettei se syö juustoo muutaku pizzan pääl DD:

     
  • 9/20/2011 5:28 ip. , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

    ku oot sanonnu täällä monta kertaa et sun kulmat on tosi vaaleet ni mikset kestovärjää niitä :o

     
  • 9/20/2011 6:53 ip. , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

    hui kun kallista. Enkä syö punaista lihaa, joten ei onnaa.

     
  • 9/20/2011 8:00 ip. , Blogger Uino kirjoitti...

    Anonyymi: mietin eka ihan samaa!!! >:D.


    Anonyymi : enn oo :D ei oo vanhoja kuvia

    Emmi : voi ei : kala niin hyvää

    Anonyymi : siis juttu on se kun mä en ole nirso :D kolme ruokaa josta en tykkää yhtään, on kaali, juusto ja sienet. Arvaa olinko mä yllättyny että juuri niitä on tarjolla.


    Anonyymi kato reittiopas.fi :) meen ennen 8

    Anonyymi : aijjaa :D


    Anonyymi: mä värjään nään kk välein, ei se hirmuisesti auta kun ei hirveen tuuheat oo :)


    Anonyymi : :D

     
  • 9/20/2011 8:08 ip. , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

    kuulostaa moukkamaiselta et hienossa ravintolassa ahmitaan ja syödään nopeesti kun nimenomaan on tarkoitus nauttia ja maistella rauhassa.. ihan hyvä käydä välillä oikeissa ravintoloissa, joita noi amarillot, chicosit yms ei kyl oo..

     
  • 9/20/2011 8:09 ip. , Anonymous cuu kirjoitti...

    Mmmmm, hyvän nököisiä ruokia. Ainoastaan ekan kastike näytti joltain kerran jo syödyltä.

     
  • 9/20/2011 8:11 ip. , Blogger Laura kirjoitti...

    ooooooooooooi noi kuvat! tulee vesi kielelle! :)

    http://thelittlenotebook2.blogspot.com/

     
  • 9/20/2011 8:53 ip. , Blogger Lotta kirjoitti...

    Vitsit noi ruuat näyttää hyvältä! Pitääpä suostutella poikaystävä ostamaan meille tollaset. :D

     
  • 9/20/2011 9:46 ip. , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

    toi sorbetti sitä varten tossa välissä että se neutralisoi suun maut niin maistaa paremmin tulevat ruuat :) toimii vähän niinku"huuhtimena"

     
  • 9/20/2011 11:20 ip. , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

    Oletko sää aina ollu absolutisti? Onko ikänä tuntunu vaikeelta, ku esim sun luokkalaiset on lähteny johonki juhlimaa? Arvostan sua tosi paljo, vaikutat niin positiiviseltä =)

     
  • 9/21/2011 1:02 ip. , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

    täyttikö tuo tasting menu ollenkaan vatsaa jos vertaa perinteiseen pääruokaan?

     
  • 9/21/2011 1:24 ip. , Blogger Uino kirjoitti...

    mä luulin ettei täyttyis :D mutta masu oli täynnä

     
  • 9/21/2011 5:52 ip. , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

    anonyymi:
    Ei ansolutistina oleminen ole lainkaan vaikeaa, voi juoda limpparia tai mehua siinä missä muut juo alkoholia. :)

     

Lähetä kommentti

Lue ennen kuin kysyt:

Nimi: Aino, Uino on vain ala-asteelta jäänyt lempinimi :)
Ikä: 20
Opiskelen: Helpassa parturi-kampaajaksi.
Perustin blogin: 31.10.2008
Kamera jolla kuvailen ja otan videoita: Nikon D3100
Kaulakoru joka aina kaulassa: Kultaliikkeestä (19v synttärilahja)ei ole siis GUESS:in kaulakoru.
Pituus:n.167cm
Hiukset: Teippipidennykset ja hankittu kampaamotukusta.
Rustokoru: Itse tehty hopeaketjusta ja omista korviksista.
Millä muokkaan kuvat: Paint.net (netistä ladattava)
Millä teen gifit: PhotoScape (netistä ladattava)


KYSYTYIMMÄT POSTAUKSET

Miten teen Gif animaatiot: http://uinon.blogspot.com/2011/10/siniturkoosipaita.html

Miten teen kiharani: http://uinon.blogspot.com/2012/03/kiharat-kuvina_10.html

Huoneeni:
http://uinon.blogspot.com/2012/01/huonevideo-kissa.html

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu